Felanmälan

Felanmälan Har något gått sönder eller har Ni något problem med er lägenhet? Felanmäl på telefon 0431-835 00 eller i formuläret här, så åtgärdar vi problemet. Förnamn Efternamn Bostadsadress Telefon E-postadress Kan vi gå in med huvudnyckel JaNej Felbeskrivning Bild på felet

Nyinflyttad

Välkommen som hyresgäst hos oss! För oss är det viktigt att du ska få en bra start i din lägenhet. Nedan följer lite tips på vad som gäller när det är dags att flytta in i nya bostaden. Kontakta oss gärna om du har några ytterligare frågor eller funderingar. Vi hoppas att du ska trivas!

Innemiljö

Värme och ventilation i din lägenhet Värme och ventilation hänger tätt samman för att uppnå ett behagligt inomhusklimat. Läs mer här och få lite tips på vägen - innan du gör en felanmälan. Grundprincipen för en väl fungerande ventilation är att luften tillåts cirkulera i din lägenhet.  Se därför till att alla ventiler är öppna - annars

Fiber

Fiber i alla våra fastigheter! Fiberinstallationen i våra fastigheter blev klar i maj 2018.  Med fiber via Bjäre Krafts öppna stadsnät kommer en rad tekniska möjligheter som är till glädje för dig som hyresgäst. Vad innebär fiber och öppet stadsnät? Fiber är en framtidssäker lösning för kommunikation (Internet, telefoni med mera), som klarar höga hastigheter

Inför flytten

Inför din flytt! Det är mycket att ha koll på i samband med en flytt. Ta därför hjälp av vår checklista och informationen här nedan. Vi vill även tacka för tiden du bott hos oss och hoppas att du trivts fint med oss som hyresvärd. Uppsägning Uppsägningstiden är reglerad i hyreslagen och är 3 månader

Melinbladet

Melinbladet – vår kundtidning Melinbladet är vår egen kundtidning som tidigare utkom med tre nummer per år. Är du nyfiken på de gamla utgåvorna hittar du dem här. Välkommen att läsa tidningen här på vår hemsida i PDF-format. Klicka på bilden för respektive nummer! Melin-Nytt, 2021 Nummer 1, 2018 Nummer 3, 2017 Nummer 2, 2017

Vanliga frågor: boende

Vanliga frågor som hyresgäst När ska journumret användas?Akuta händelser som kräver omedelbar åtgärd kan alltid inträffa. Det kan till exempel handla om en översvämning eller att du helt saknar ström. Sådana ärenden ska du givetvis anmäla direkt så att problemet kan åtgärdas. Utanför kontorstid sköter Securitas vår fastighetsjour. Ett ärende som resulterar i en jourutryckning